2 Mart 2010 Salı

Erken Rezervasyonun Yararları

Tatile çıkmak isteyenlerin karşısına dikilen en önemli terimlerden biridir erken rezervasyon terimi. Kimisi için bir can simidi, kimisi için uygun tatil fırsatı, kimisi için ise bir korku filmidir.
Erken rezervasyon adında da anlaşılacağı üzere bir yerden zamanından önce yer ayırmaktır. Bunu tatil sektöründe kullandığımızda tatilcinin aylar öncesinden gideceği tatil mekânına göre yer ayırtması ve belirlediği tarihlerde kendisine hizmet sunulmasını önceden satın almasıdır.
Peki, erken rezervasyon firma sahipleri veya tatilciler açısından ne gibi güzellikler sunmaktadır. İsterseniz birkaç cümle ile açıklayalım.
Önceliği tabi ki tatilcilerimize vereceğim. Tatilciler açısından bazen iyi bazen ise kötü bir yanı olabilmektedir. Ancak işini önceden planlamayı seven ve son dakikada değişiklik yapmayanlar için oldukça güzel bir işlem tarzıdır.
Örneğin Temmuz ayında yurtdışına tatile gideceksiniz. Tüm tatil planlandı. Ne zaman nereye gidilecek, ne kadar kalınacak, hangi tur kullanılacak, hangi otelde kalınacak ve ne zaman ülkeye dönüş yapılacak.
Ancak Temmuz ayına var daha 4 ay. O zaman plan yapmanın bir anlamı olmuyor gibi gelebilir ancak o zaman yapılan planlar hem daha cep dostu oluyor, hem de son dakika sürprizlerinden sizleri koruyabiliyor.
Daha önceden yer ayırtmanız ve ödemesini yapmanız size çeşitli indirim veya hediyeler olarak geri dönebilir. Çünkü firmalar 2-3 ay öncesinde yer ayıranlara dişe dokunur indirimler yapabiliyorlar. Aynı şekilde önceden rezerve edilen yerlerin satılma sorunu olmayacağı için gittiğinizde yer bulma gibi bir sorunla da karşılaşmazsınız. Yani dışarıda kalma, tatil yerlerini dolaşarak uygun bir yer bulma telaşını yaşamazsınız.
Tatili aşamasından ise olumlu yanı ne zaman ne kadar müşteri olacağının bilinmesi, ona göre aktivitelerin düzenlenmesi, reklam yapılması, çalışmaların yapılması aşamasında yararlı olacaktır.
Bir sürprizle karşılaşılmamak için önlemler alınacak ve ona göre bir çalışma şekli benimsenecektir. Bununla beraber ne kadar yerin satıldığını ve doluluk oranlarının ne derece de olduğunu takip edebilecektir.
Kısacası tatilci açısından zaman, mekan ve para getirisi demek olurken, firma açısından para, planlama ve prestij kaynağı olmaktadır.
Ne diyelim tatile gidecekler şimdiden alsınlar biletlerini...

Benzer Yazılar



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder